Melyek a legkedvesebb gyermekkori emlékeid?Talán azok a rövid pillanatok, amikor a nagymamáddal a csillagokat nézted, vagy a pocsolyákban ugráltál egy felhőszakadás után, vagy kerékpároztál az édesapáddal a közeli tóhoz. Ezek azok a személyes tapasztalatok és a korai gyermekkori események, amelyek egy életre szóló benyomásokat hagynak.

Nem kétséges, hogy a szabadidős tevékenységek kritikus jelentőségűek gyermekeid fejlődése szempontjából. A kerékpározás nagyszerű módja annak, hogy már korán szeressék meg a szabadtéri testmozgást. A kerékpározás azonban nem csak szórakozás, hanem a test és a lélek számára is jó. Miért? 10 okot gyűjtöttünk össze:

  1. A kerékpározás jó hatással van az agyműködésre

A fizikai tevékenységek, például a kerékpározás, pozitív hatással vannak a gyermekek agyára. Ennek nagyon egyszerű oka van: a testmozgás során a gyermek egész teste, beleértve az agyat is, több oxigénben gazdag vérrel és tápanyagokkal van ellátva. Ez javítja a gyerekek koncentrálóképességét és kreatív gondolkodását.

De ez még nem minden! A kerékpározás egyfajta adrenalin az agy számára. Ennek oka az, hogy a fizikai aktivitás serkenti az agyban és az izmokban felszabaduló neurotropinok vagy idegfehérjék képződését. Ezek a jelző anyagok nemcsak megakadályozzák a meglévő agysejtek halálát, hanem elősegítik az új idegsejtek kialakulását és az idegsejtek közötti új kapcsolatok kialakulását. Ez lehetővé teszi az idegsejtek jobb kommunikációját egymással, javítva a gyermek agyműködését.

  1. A kerékpározás formában tart

A tévék, okostelefonok és játékkonzolok a kerékpározás fő versenytársai, és ami még fontosabb: mozgásgátlók. Nem titok, hogy a túl sok evés és a túl kevés testmozgás túlsúlyos vagy elhízott gyermekeket eredményezhet. Szélességi fokunkon a gyermekek és serdülők elhízása súlyos egészségügyi probléma. A kerékpározás hatékonyan ellensúlyozhatja ezt a problémát. A mozgás serkenti az anyagcserét.

  1. A kerékpározás segít megelőzni a betegségeket

A kerékpározás csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát. Azok a gyermekek, akik rendszeresen bicikliznek, nem csak a lábaikat, hanem a szívüket is formában tartják. Ez azért fontos, mert a szívizomnak edzésre van szüksége ahhoz, hogy hosszútávon erős és egészséges maradjon. A kerékpározás közben bekövetkező mozgásnak köszönhetően a vér kering. A szív minden szívveréssel több vért pumpálhat a testen keresztül, ugyanakkor csökkenti a pulzusszintet. Ezenkívül a megnövekedett keringés megtisztítja az ereket, például a koleszterin lebontásával, és ezzel megakadályozza az erek meszesedését.

A kerékpározás a 2-es típusú cukorbetegséget is segít megelőzni. A testgyakorlás csökkenti a vércukorszintet és ezzel megakadályozza, hogy a gyerekeknél fiatalkorban kialakuljon a cukorbetegség.

  1. A kerékpározás megerősít

A rendszeres kerékpározás a gyermek immunrendszerét sokkal erősebbé teszi, mint a kevésbé aktív gyermekek esetében. Ennek oka az, hogy a gyermekek teste aktívvá válik, és nem csak többet, hanem erősebb fehérvérsejteket és más anyagokat termel a vérben. A megfelelő megerősítés után az immunrendszer jobban képes leküzdeni a baktériumokat, és gyermeked kevésbé lesz hajlamos a légzőszervi fertőzésekre.

Egy másik pozitív kiegészítő hatás az, hogy gyermeked a bőrön és a szemén keresztül fényt fog elnyelni, amikor a friss levegőn tartózkodik. Ez fokozza a D-vitamin termelését, amely viszont erősíti az immunrendszert és megvédi a csontokat a csontritkulástól. Sőt, a fény közvetlen hatással van a hormonális egyensúlyra és ezáltal a hangulatra. Ragyogó napsütéses napon a fény megvilágítása 100 000 lux, míg a belső világítás csak körülbelül 400 lux. Még egy borús napon is kb. 5000 lux szívódhat fel. Tehát pattanjatok fel a biciklitekre!

  1. A kerékpározás elősegíti az izomnövekedést

Amikor a gyerekek lenyomják a pedálokat, akkor sokkal több izomot használnak, nem csupán a lábizmaikat, például a kormányzáshoz vagy az egyensúly fenntartásához megmozgatják a felsőtest izmait is. Alig tíz perces kerékpározás után gyermekednek szinte minden izma jól ellátott lesz vérrel. Ez erősíti a láb-, fenék- és hasi izmokat, a váll-kar izmait és a csigolyák közötti mélyebb hátizmokat. Ezért a kerékpározás ideális programnak tekinthető az általános testmozgás hiányának ellensúlyozására és a hátproblémák megelőzésére.

  1. A kerékpározás védi az izületeket

A kerékpározás jót tesz az ízületeknek, mivel a testsúly legnagyobb része a kerékpárra nehezedik. Ráadásul az enyhe, körkörös terhelés jobb tápanyag ellátást eredményez az izületekben.

  1. A kerékpározás boldoggá tesz

Ezt természetesen csak megerősíthetjük :-). A gyermek fizikai egészségére gyakorolt ​​sok pozitív hatás mellett a kerékpározás valóban jót tesz a pszichéjüknek is. Biztosak vagyunk abban, hogy saját tapasztalataikból tudjátok, mennyire intenzíven érzékelitek a környezeteteket a kerékpáron: a változó természet illatát, az évszakokat, a hűvös szelet a hajatokban vagy a napsugarat, ami felmelegíti a bőrt. A szabadban, ideális esetben vidéken végzett fizikai aktivitás növeli gyermeked boldogsághormon-szintjét, amelyek közül a legismertebb az adrenalin és az endorfin. Ezek erősítik a szervezetüket, mentális megelégedést és jó hangulatot nyújtanak.

  1. A kerékpározás javítja a motoros képességeket és élesíti az érzékeket

A gyermekek motoros és szenzoros fejlődése életének alapvető eleme. A kerékpározás megtanítja a gyermeknek a különféle motoros készségek gyors és játékos kombinációját: az egyensúlyérzést, kormányzást, pedálozást, körülnézést, tájékozódást és reakciót.

A kerékpározás az érzékelést is érzékenyíti. A gyermekek érzékelésük révén fedezik fel a világot - azaz úgy, hogy a környezeti ingereket felszívják a különféle szenzoros csatornákon keresztül, és feldolgozzák az agyba bevitt anyagot. A kerékpározás számos szempontból elősegíti a gyermek szenzoros észlelését. Először is, a jó egyensúlyérzék alapvető fontosságú ahhoz, hogy egyáltalán tudjuk kezelni a kerékpárt. Az óvoda felé vezető úton gyermeked megtanul figyelmesen figyelni és hallgatni, például hogy felmérje a különböző közlekedési veszélyeket. Kerékpáros túrák során a gyerekek felfedezik a természet sokszínű hangját, illatát és színét.

  1. A kerékpározás szabadság

Csak ugorjatok a nyeregbe, és menjetek a friss levegőre! Nem számít, hová mentek, a kerékpár lehetővé teszi gyermekednek, hogy már fiatal korában is nagy távolságokat tegyen meg. Az év szinte minden szakában a kerékpár a gyerek hűséges társa lesz. A mobilitás óriási függetlenséget és személyes szabadságot biztosít a gyerekeknek.

  1. A kerékpározás kapcsolatokat teremt

A társadalmi kapcsolatok fontosak a gyermekek érzelmi fejlődéséhez. A sport összehozza az embereket - ez nem új megállapítás, és minden korosztályra érvényes. Azok a gyermekek, akik szeretnek biciklizni, könnyebben kötnek barátságokat.